Cesta do neznáma: Jak adaptační kurz sbližuje novou primu
Začátek školního roku je pro nové studenty gymnázia velkým krokem, a právě proto jsme pro naše primy připravili adaptační kurz plný zážitků a her. Tento dvoudenní program měl za cíl nejenom zpříjemnit vstup do nového školního prostředí, ale také žáky navzájem seznámit a vytvořit mezi nimi nová přátelství.
A jak hodnotí adaptační kurz noví třídní učitelé?
Mgr. Adéla Trusinská (1.A): Začátek šesté třídy je pro žáky významným milníkem. Nový kolektiv, nové předměty, noví učitelé, nové výzvy. Abychom tento přechod usnadnili, uspořádali jsme pro žáky obou prim dvoudenní adaptační kurz. Cílem bylo nejenom seznámit se, ale také vytvořit pevné základy pro příjemnou a úspěšnou spolupráci po celý školní rok. Během dvou dnů jsme se vydali společně za poznáním. Program primy A byl pestrý a zahrnoval jak zábavné hry a soutěže, tak i poznávací aktivity. Žáci se tak mohli nejenom lépe poznat navzájem, ale také prozkoumat školu a její blízké okolí. Pro rozptýlení počátečního ostychu se žákům připravily hry, které podporovaly týmovou spolupráci a vzájemné poznávání. Pomyslnou třešničkou byly společné chvíle u pizzy či donutů. Radost by se dala krájet. Adaptační kurz byl pro všechny zúčastněné rozhodně velkým přínosem. Žáci se navzájem lépe poznali, vytvořili si pevnější vazby a s nadšením se pustili do nového školního roku. Věřím, že tento zážitek přispěje k vytvoření příjemné atmosféry ve třídě a k úspěšné spolupráci po celý rok.
Mgr. Kateřina Šefčíková (1.B): Letošní adaptační kurz primy B byl pro mě nezapomenutelným zážitkem. S kolegyněmi jsme se snažily vytvořit atmosféru, ve které se naši noví studenti budou cítit bezpečně, přirozené a nadšené z nástupu do nové etapy jejich vzdělávání. Nechybělo spoustu smíchu, energie ani emocí. Byl to sice náročný program, ale věřím, že tento zážitek bude pro naše primánky začátek silných přátelství a povede k budování příjemného prostředí ve třídě.
Během celého adaptačního kurzu čekal žáky pestrý program, který jim umožnil zažít týmové aktivity, sportovní výzvy, kreativní úkoly, ale také jim pomohl postupně objevovat své silné stránky a učit se spolupracovat. Nechyběl ani prostor pro odpočinek a volné chvíle, kdy si děti mohly povídat.
Mgr. Martina Kaniová