Pětice vybraných žáků z kvarty B dostala v úterý 2. dubna jedinečnou příležitost nahlédnout do zákulisí České televize v Ostravě. Exkurze byla pro mladé nadšence médií nezapomenutelným zážitkem plným nových poznatků a zajímavostí. Na žáky čekala prohlídka dvou studií, kde se natáčejí oblíbené pořady jako Dobré ráno s Českou televizí nebo Sama doma. Nechyběl ani […]
V říjnu 2024 se 15 našich žáků vypravilo na týden plný zkušeností, zážitků a nevšedního učení do Nizozemska v rámci programu Erasmus+. A nyní na jaře (30. 3. až 4. 4. 2025) naše škola hostila nizozemskou Castor College z města Bevervijk a připravila pro ně erasmácký program. A co se tedy během toho týdne pro 14 wigymáků a […]
Z pohledu vyučovacího procesu bylo žákům nutné ukázat, že fyzika, chemie, biologie a matematika nejsou jen suchá čísla a vzorce, ale že se nachází všude kolem nás. Je však třeba nacházet stále nové metody, jak toho docílit, a protože dnešní doba je spjatá s využitím IT technologií, posloužily právě ty ke zvýčšení zájmu a následně ke zlepšení kompetencí ve výše uvedených předmětech. Stejně přirozené by pro žáky měla být schopnost prezentovat výsledky své práce v cizím jazyce.
Konkrétní výstupy projektu:
Došlo k upevnění spolupráce škol stejného typu, a to jak na úrovni vedení , pedagogů, tak na úrovni žáků. Nově byla navázána bližší spolupráce s Mendelovým gymnáziem v Opavě, díky které byla například v průběhu školního roku zahájena výuky IT s pomocí robotů, byly tedy zahájeny i společné aktivity v jiných oblastech, než které pokrýval samotný projekt.
Došlo ke zlepšení ICT kompetencí a také ke zvýšení motivace pedagogů, kteří se zúčastnili stínování. Tři z nich se například v létě zúčastnili kurzu DVPP zaměřeného na využití tabletů ve výuce.
Byl vytvořen manuál nových metod a forem pro ostatní učitele zapojených na projektu. Poznatky ze stínování byly dále předávány v rámci práce předmětových komisí a na neformálních setkáních.
Došlo ke zlepšení prezentačních schopností zúčastněných žáků, kteří na závěrečném setkání ve Světě techniky využili několik různých forem prezentace svého tématu s využitím IT, a to včetně vytvoření závěrečného testu, který žáci i učitelé absolvovali na svých mobilních telefonech
Zvýšený zájem o přírodní vědy krásně dokladuje skutečnost, že během závěrečné prezentace do sálu chodili i běžní návštěvníci Světa techniky, které výklad zaujal.
Kromě prezentačních dovedností si žáci vylepšili i jazykové schopnosti. Kontakt se slovenským jazykem začíná být zejména pro české žáky vzácností, přitom znalost slovenského jazyka stále často potřebují.
O projektu byla informována široká veřejnost, a to nejen informačním letákem, ale také prostřednictvím tisku a sociálních sítí. Studentská televize Wichterlova gymnázia natočila z projektu reportáž, kterou samozřejmě umístila na sociální sítě.
Wichterlovo gymnázium je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem